.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بندر شهید رجایی، پاشنه آشیل وزرای راه

به گزارش شمال نیوز به نقل از مشرق طی روزهای اخیر وزیر راه و شهرسازی به یکباره در همه مسائل بندری بویژه در خصوص بندر شهید رجایی اظهار نظر کرده و چشم بسته از اتفاقات اخیر حوزه بندری دفاع می کند.

در این میان چند سوال اساسی وجود دارد که می تواند سوالات نمایندگان منتخب مردم از وزیر راه هم لقب بگیرد و پاسخ گویی به آنها بخشی از واقعیت هایی را روشن می کند که می تواند از شکل گیری گروه آریا 2 جلوگیری کند:

1-جناب آقای نیکزاد، چگونه می توان مزایده ای با این میزان گردش مالی(بیش از 3000 هزار میلیارد تومان) و در این سطح ملی و مهمتر از همه در استراتژیک ترین بندر کشور و دروازه ورود و خروج کالا در کشور برگزار کرد که در مرحله پایانی تنها یک شرکت کننده دارد و همان شرکت برنده اعلام می شود؟ بر اساس کدام بند از قوانین و مقررات شما چنین بر قانونی بودن این مزایده صحه می گذارید و این روزها سینه چاک دفاع از آن شده اید؟

2- وزیر محترم، چگونه و با کدام استنادی در مصاحبه های خود از شخص و شرکتی دفاع می کنید که در قوه قضائیه پرونده جعل اسناد دارد و با همین جعل اسناد حدود دو سال پیش قرارداد 307 میلیون دلاری پایانه غلات بندر امام خمینی را با ترک تشریفات مناقصه به چنگ آورده است.

این قراداد حداقل سالیانه 500 میلیارد ریال درآمد برای امضا کنندگان آن در بر دارد که در طول 30 سال به رقم نجومی 150 هزار میلیارد ریال می رسد!  اگر آن روزها حمید بهبهانی دستور برنده شدن آن شرکت را به قول مدیرعامل فعلی سازمان بنادر صادر کرده است،  این روزها همان سناریو با بازیگرانی جدید در بندر شهید رجایی در حال اجراست و چندی دیگر مسئولان امضاء کننده برنده مزایده بندر شهید رجایی باید پاسخ گوی افکار عمومی برای چرایی امضاء باشند .

3-جناب آقای نیکزاد، چه ماجرای پشت پرده ای در واگذاری مزایده بندر شهید رجایی به شرکت برنده فعلی وجود دارد که با وجود ابلاغ رسمی سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت برنده مبنی بر نداشتن بدهی و داشتن شریک خارجی ،اما همین مسئولان سازمان بنادر در این اواخر رسما و علنا و صراحتا تاکید کرده اند حتی اگر برنده فعلی مزایده نتواند شریک خارجی خود را بیاورد هم با وی قرارداد امضا می کنند! این چه اصرار عجیبی است که سازمان زیر مجموعه شما برای امضای قرارداد با این شرکت خاص دارد و چگونه است همین دستگاه متولی پس از مشخص شدن نام برنده مزایده که از قبل هم قابل پیش بینی بود،  بارها به وی فرصت برای تسویه بدهی داده است؟

4-وزیر محترم، رئیس جمهور محترم بارها بر مبارزه با فساد اقتصادی و شبکه های ثروت اندوز خانوادگی در کشور تاکید کرده اند؛ چگونه شما به عنوان یکی از مهمترین اعضای کابینه این دولت از شرکتی دفاع می کنید که به صورت خانوادگی هم اداره می شود و هم سهامدار آن هستند و از عواید یک قرارداد 3000 میلیارد تومانی بزودی بهره مند می شوند؟ چگونه می شود گلوگاه اقتصادی کشور را به دست یک خانواده سه نفره سپرد و اسم آن را انحصارزدایی نامید؟!

5- جناب آقای نیکزاد، حدود 10 سال قبل(سال 82) همین سناریوی امروز با همین بازیگران در بندر شهید رجایی کلید خورد و نتیجه آن یکی از بندهای استیضاح احمد خرم وریر راه دولت اصلاح طلب خاتمی شد. درآن زمان شرکت انگلیسی هاچینسون با شریک ایرانیش  به دستور و پیگیری وزیر راه وقت و احمد دنیامالی مدیرعامل وقت سازمان بنادر برنده مزایده واگذاری بندر شهید رجایی شد. چگونه این جریان امروز با حمایت ویژه عطا ا... صدر و این روزها شخص شما دوباره همچون اختاپوسی بر بندر شهید رجایی چنبره زده و در حال گرفتن دروازه طلایی تجارت در کشور است؟

6-جناب آقای نیکزاد مراقب حال و هوای آنچه این روزها در اطراف شما اتفاق می افتد باشید. مبادا پایتان بلغزد و چندی دیگر پرونده ای از فساد اقتصادی این بار در بنادر کشور باز شود و برخی نیم نگاهی هم به شخص صادر کننده برخی دستورات داشته باشند! اجازه بدهید قبل از بستن قرارداد با شرکتی که به عنوان برنده مزایده اعلام شده ،در خصوص دو مزایده مهم بندر امام خمینی(ره) و واگذاری پایانه غلات این بندر و مزایده انتخاب اپراتور دوم بندر شهید رجایی دستگاههای نظارتی در قوه قضائیه و مجلس وارد ماجرا شده و به طور جد صحت و سقم مسائل را بررسی کرده و اگر خلافی صورت گرفته شده با شدت تمام با مسببین آن برخورد کنند و این نام شما باشد که مسیر بنادر کشور را از قرار گرفتن در یک جریان انحرافی جدا کرده اید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.